، تا این لحظه: 22 سال و 1 ماه و 27 روز سن داره

بهشت زیر پای مادران است

رازهاي خوشبختي يک مادر

1391/7/24 10:55
نویسنده : مامان آنیتا
160 بازدید
اشتراک گذاری
 
 
 
 

 تجربه مادر شدن براي اولين بار بسيار شگفت انگيز است و با داشتن هدف ها و انتظارات واقع بينانه مي توان اين تجربه را لذت بخش تر کرد. اين تجربه بدون دغدغه نخواهد بود اما داشتن نگاه مثبت، اين راه طولاني را هموارتر خواهد کرد. سايت نيوزويک توصيه هايي را به مادران جوان کرده است که براي شما در اين مطلب آورده ايم. ادامه زندگي با وجود يک يا چند فرزند اگرچه کانون خانواده را گرم و صميمي تر مي کند اما نياز به برنامه ريزي درست و منطقي دارد تا مادر و فرزند بتوانند از اوقات خود به بهترين نحو استفاده کنند و اين موضوع به خصوص در سال هاي اول زندگي کودک اهميت بيشتري دارد.

*براي خود وقت بگذاريد: مادران خوشحال مي دانند که به کمي وقت براي خود نياز دارند. اين امر باعث مي شود تا بتوانند بقيه روز را بهتر سر کنند. بنابراين کافي است هر ۳ روز ۲ ساعت براي خود اختصاص دهيد.

*سعي نکنيد کودک خوشحال را خوشحال تر کنيد: گاهي اوقات بي جهت صداي کودک ساکت و آرام را درمي آوريم. به عنوان مثال اگر او در حالي که سرش در زاويه غيرطبيعي قرار گرفته، خوابش برده است سعي نکنيد با درست کردن سرش او را از خواب ناز بيدار کنيد! اگر چه شايد سخت باشد اما او را راحت بگذاريد.

*خود را آراسته کنيد: بيشتر مادراني که نوزاد دارند به لباس خود در داخل منزل توجه نمي کنند و بعضي اوقات به قدري درگير کودک و کار منزل هستند که وقت دوش گرفتن پيدا نمي کنند. اما خوب است بدانند که صرف تنها ۱۵ دقيقه براي دوش گرفتن و عوض کردن لباس بر روحيه آن ها تاثير بسيار مثبتي مي گذارد.

*با شلوغي کنار بياييد: شايد منزل شما مرتب و منظم نباشد اما دليلي ندارد که به خاطر آن اعصابتان را خرد کنيد. زندگي با کودکان يعني ريخت و پاش، پس بهتر است با اين موضوع کنار بياييد.

*از مقايسه کردن کودک خود با ديگران خودداري کنيد: اين امر باعث پرتوقعي مادران مي شود. خوشحالي کودکان چيزي است که بايد مادران به آن توجه کنند.

*بخنديد و خوشحال باشيد: از آن مادران خشک نباشيد. هميشه خوشحال باشيد و بدانيد که زندگي بالا و پايين دارد.

*ورزش: براي سلامت ذهني و جسمي مفيد است هنگامي که احساس مي کنيد دچار خستگي مفرط شده ايد، پياده روي کنيد تا کمي روحيه شما تغيير کند.

*خود را فراموش نکنيد: اگرچه وظيفه مادر مراقبت از بقيه اعضاي خانواده است اما اين به اين معنا نيست که نيازهاي خود را به فراموشي بسپارد. به خانواده خود بفهمانيد که نيازهاي شما نيز اهميت دارد و اين که با خوشحال بودن مادر تمامي اعضاي خانواده خوشحال هستند.

*پرستار استخدام کنيد: اگرچه همه ما عاشق فرزندان خود هستيم ولي گاهي نياز داريم از آن ها دور باشيم. بنابراين اگر سرکار هستيد نيازي نيست هر نيم ساعت جوياي حالشان باشيد.هرچند وقت يک بار پرستار استخدام کنيد تا بتوانيد به خود و کارهاي ديگر برسيد.

*استراحت: براي مدت ۱۰ دقيقه کامل به استراحت مطلق بپردازيد.چشم هاي خود را ببنديد و نفس هاي عميق و آهسته بکشيد. در اين زمان به مکاني که خيلي دوست داريد، فکر کنيد.

*هدف ها و آرزوهاي خود را فراموش نکنيد: مادران به قدري نگران آينده کودکان خود هستند که روزي پيش نمي آيد که آن ها را تشويق به رسيدن به هدف هايشان نکنند. اما در اين وسط آرزوها و هدف هاي خودشان به فراموشي سپرده مي شود. بنابراين بهترين روش تشويق کودکان،موفقيت خود شماست.

*سرگرمي ايجاد کنيد: يک ساعت معين غيرقابل حذف شدن را براي سرگرمي و تفريح خود تعيين کنيد.

*سرگرم زندگي خود باشيد: زندگي را به سليقه خود اداره کنيد. به حرف هاي دلسردکننده اطرافيان اهميت ندهيد و دنبال تاييد آن ها در خصوص زندگي خود نباشيد.

منبع : روزنامه خراسان

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)